امام جمعه بندرعباس : فتواهای اختلاف‌‌افکن وهابیت از حمله نظامی اسرائیل به کشورهای اسلامی خطرناک‌تر ا
 
امام جمعه بندرعباس :
فتواهای اختلاف‌‌افکن وهابیت از حمله نظامی اسرائیل به کشورهای اسلامی خطرناک‌تر است

آیت‌الله نعیم آبادی نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، در تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون در محکومیت کشتار شیعیان مظلوم پاکستان در مدرسه النبی(ص) بندرعباس، ضمن محکوم کردن این جنایت فجیع، اظهار داشت: وهابیت تنها با شیعه ضدیت ندارد، بلکه آنها با هر کسی که با عقاید منحطشان مخالفت کند، دشمنی خواهند کرد.



 

وی با بیان اینکه این اندیشه منحوس با هر فرقه ای که به زیارت و توسل اعتقاد داشته باشند، درگیر است، افزود: بسیاری از اهل سنت به زیارت قبور بزرگان دینی می روند و این قبور برای آنها محترم هستند.


آیت الله نعیم آبادی به نمونه ای از محترم شمردن قبور بزرگان دینی در بین اهل سنت اشاره کرد و بیان کرد: در کشور مصر که قاطبه مردم آن اهل سنت هستند، اماکنی همچون راس الحسین(ع) و مقبره نفیسه خانم مورد احترام مردمند و بسیاری به زیارت این اماکن می روند.


وی با اشاره به اینکه زیارت و توسل تنها مختص شیعه نیست، اذعان کرد: از قدیم الایام برداران و خواهران سنی مذهب استان هرمزگان به زیارت حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می شوند.


عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در صورتی که امروز با این اندیشه غلط مقابله نشود، در آینده نظیر قتل عام اخیر شیعیان در پاکستان، شاهد این گونه جنایات توسط وهابیت در بین اهل سنتی که آنها را قبول ندارند، خواهیم بود.


نعیم آبادی، استکبار جهانی و متحدانش را عامل اصلی این جنایات معرفی کرد و گفت: تنها برنده این آتش افروزی و اختلافات، دشمنان اسلام هستند؛ زیرا این گونه اعمال اثر مستقیم بر روی نفوذ اسلام در جهان دارد.


وی ادامه داد: کسانی که اسلام را به درستی نمی شناسند، با دیدن این گونه جنایات، این دین نجات بخش را دینی همراه با خشونت و آدم کشی می پندارند.


امام جمعه بندرعباس در ادامه اظهار داشت: دشمن می خواهد با این گونه حرکات زشت غیر انسانی، جامعه شیعه را عصبانی کند تا واکنشی عمل کرده و جنگ شیعه و سنی راه بیندازد، اما باید این آرزو را به گور ببرد.


وی بر بررسی عوامل به وجود آورنده این گونه جنایات و همچنین راه های درمان آن تاکید کرد و گفت: آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه(چه شیعه و چه سنی)، مواظبت کردن از زبان خود و دیگران و تلاش در جهت اتحاد هرچه بیشتر و پرهیز از اختلافات از جمله راه های خنثی سازی توطئه های دشمنان است.


نعیم آبادی تصریح کرد: اگر می خواهیم توطئه دشمن را خنثی کنیم باید با پرهیز از تنگ‌نظری، سد بدبینی نسبت به هم را درهم شکنیم و روابطمان با یکدیگر گرم و صمیمی باشد.


وی با اشاره به فرمایشات گرانبهای امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله سیستانی در زمینه ضرورت وحدت امت اسلامی، افزود: شیعه و سنی امت واحده هستند و به گفته آیت الله سیستانی اهل سنت نه برادر بلکه از خود ما محسوب می‌شوند.


نعیم آبادی در پایان از روسای جمهور پاکستان، افغانستان و سایر کشورهایی که شیعیان بی گناه در این کشورها قتل عام می شوند خواست با تمام قدرت قانون را در کشورشان حاکم کنند و جلو این گونه وحشی گری ها را با قانون بگیرند.

دفتر نمايندگي ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



value=